Kvinnodagen

Idag är det visst kvinnodagen. Då kanske jag ändå skulle köpa dom där tulpanerna jag höll i idag på ica? Dom var ju faktiskt jättefina!

Nu ikväll har jag tittat lite på tjockisprogram. Där sa dom att anledningen till man hetsäter är att man inte älskar sig själv. Undrar om dom har rätt? Tidigare har jag inte tänkt på något samband mellan mat och självförtroende i mitt eget fall. Jag äter ju mat för att jag älskar mat. Jag älskar att laga maten och jag älskar att smaka och tugga mat. Matlagning och smakning är ju några av mina största livsintressen. Men skulle det betyda att jag inte älskar mig själv? Men det är klart att det finns skillnad mellan hetsätning och matnjutning. När jag hetsätar mår jag inte bra, det är något inom mig som säger att det får inte finnas någon mat kvar. När jag njuter så smakar jag på varenda matbit och njuter högljutt.

Nu är jag verkligen jättetrött. Ska bara diska lite, sen går jag faktiskt och lägger mig!

Imorgon så visar jag vad jag hämtade ut på ica ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback