Trastvere och pizza

En tidig morgon inleddes av en mastig hotellfrukost med chokladdoppad frukt, chokladcrossainter, bulle med nutella och en kopp te. Därefter bar det av till termini stazione och där hoppade vi på en buss till Belli. Efter en promenad i det pittoreska trastvere gick vi in till vår matlagningskurs och träffade chef Andrea. Han lärde oss (och amerikanare och engelskmän) hur man lagar fyllda zucchiniblommor med mozzarella och parma. Därefter gjorde vi pasta ragu bolognese med hemmagjord pasta! Sen gjorde vi en kyckling och till efterrätt blev det smarrig tiramisu.

Efter kursens slut vid tre kollade vi in Santa Maria kyrkan och kollade i den vackra stadsdelen trastvere. Som snack åt jag inhemska pomodori och fikon.

Vid halv sju var vi tillbaka på hotellet, fräschade upp oss och stack till Fontana di trevi. Först åt vi middag (skaldjurspizza) på nana och sen kastades ett mynt över vänster axel i fontänen. En genuint god glass avnjöts till fontänens porlande. Vid halv ett tog vi bussen hem till hotellet.

Det mindre roliga idag har varit att jag nyss tappade bort min resebok på bussen, den var så bra och så praktisk! Får se om jag hittar en ny imorgon!

Nya äventyr väntar, gymmet ska bland annat invigas :)


Kommentarer
» elle

vad härligt och gott ni verkar ha det! smakar gärna på era färdigheter sen, hehehe. stor kram finisar!

2012-06-14 // 22:16:43
» GG

What did you guys did till almost one o'clock? Oh right, that I already know ...

2012-06-17 // 22:31:04
» GG

Do*

2012-06-17 // 22:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback