Pompeji och Neapel

Vilken tidig morgon det blev! Klockan 06.00 vaknade jag och en halvtimme senare käkade vi frukost. Därefter väntade vi på bussen och hoppade på vår guidade tur till den neoplianska kusten!! Såg Medelhavet som inhyste en massa fiskar och båtar.

I cirka tre timmar åkte vi buss och jag somnade ganska fort. Vi besökte en workshop som tillverkade smycken av cameo, såg ett jättefint armband av snäckskal för 20000 som jag ville ha!

Därefter lunchade vi tillsammans med ett svenskt pensionärspar som var väldigt intressanta. Spaghetti rosso, skinkstek och potatis samt färsk frukt bestod den av.

Efter en kort busstur så hamnade vi utanför hotell vittorio där vi mötte vår guide, en gammal vithårig gubbe som var bra och rolig. Pompeji var helt fantastiskt!! 79 e kr ödeslade staden som vi nu fick beskåda. Historikern inom mig njöt! Synd bara att jag aldrig hann köpa bronspengssouveniren...

Vi kom hem ganska sent och stack ut och åt middag och glass. Det blev fiori de zucchi till förrätt och pizza funghi till primo och choklad och ananasglass till efterrätt.

Imorgon kommer det bli en heldag igen, klockan ringer om 6 timmar och då bär det av till matmarknaden och Vatikanstaten.

Allt är jättebra förutom att jag saknar en viss kille och en liten hund...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback